شرح مشکل:
زمانی که یکسری از لاگ های ایزابل رو از پوشه ی var/log/asterisk پاک شد، دیگر در پنل وب نمیتوان هیچ کدوم از تماس های ضبط شده رو دید، در حالی که فایل های ضبط شده در پوشه var/spool/asterisk/monitor موجوده و حتی بابت تماس های جدید فایل های جدید ساخته و به درستی ضبط میشه اما در پنل وب و بخش calls recording هیچ چیزی نشون نمیده
راه حل در ادامه مطلب
عکس صفحه کال ریکوردینگ و پوشه ی صوت های ذخیره شده را هم میبینید.
راه حل تست شده:
این مشکل در یک پروزه دیگر زمانی رخ داد که حافظه هارد پر شد و مجبور به حذف یکسری فایل ها و همچنین پارتیشن بندی شدیم، پس این مشکل زمانی ایجاد میشه که دیتابیس Asteriskcdrdb شما کرش کرده و ارتباط با دیتابیس دچار مشکل شده که نیاز به Repair هست و با ریستارت سرور درست نمیشه...
جهت حل مشکل مراحل زیر رو بایست دنبال کنید:
استاپ کردن سرویس SQL
systemctl stop mariadb
ورود به مسیر دیتابیس که به صورت:
cd /var/lib/mysql/asteriskcdrdb
بعد این دستور دستور زیر در جهت Repair تیبل cdr وارد کنید
myisamchk -r -v -f cdr
بعد از چندثانیه سرویس SQL استارت کنید
systemctl start mariadb
بادستور systemctl status mariadb میتونید وضعیت سرویس رو چک کنید که حتما به حالت Active(Running) نمایش بده
بعد این دستورات در پنل وب گزارش تماس ها و هم چنین ضبط تماس های قبل از وقوع مشکل را خواهید داشت
نکته) گزارشات به دلیل مشکل در دیتابیس ذخیره نشدن پس انتظار نمایش نداشته باشید.
یک بار سرور ایزابل ریستارت کنید.
نکته پیش گیری از مشکل:
درواقع مکالمات ضبط شده اطلاعات تماس خود را از دیتابیس mysql می آورد و ارتباط مستقیم با این پوشه لاگ های استریسک ندارد، ولی برای خالی کردن این پوشه و افزایش فضا بهتر است قبل از حذف سرویس استریسک را حتما متوقف کنید.
service asterisk stop